Koti Toimituksen valinnat Boosie Badazzia uhkaa paluu vankilaan!

Boosie Badazzia uhkaa paluu vankilaan!

Baton Rouge -veteraani Boosie Badazz saattaa joutua takaisin liittovaltion vankilaan, sillä valvontaviranomaiset vaativat hänen ehdonalaisen valvontansa peruuttamista ja 18 kuukauden vankeusrangaistusta.

Taustalla on toukokuussa Houstonissa sattunut yökerhovälikohtaus, jossa Boosien väitetään lyöneen järjestyksenvalvojaa rikotulla vesipiipulla. Uhri sai päähänsä haavan, joka vaati kahdeksan tikkiä ja syyttäjien mukaan myös toinen silminnäkijä tukee tapahtumien kulkua. Boosie poistui paikalta ennen poliisin saapumista, mutta hänet tunnistettiin ja asetettiin syytteeseen törkeästä pahoinpitelystä. Oikeudenkäynti Texasissa on määrä alkaa syyskuussa 2026.

Liittovaltion valvontaviranomaisten mukaan Boosie rikkoi samalla useita ehdonalaisen valvontansa ehtoja. Hänen kerrotaan matkustaneen Houstoniin ilman tuomioistuimen lupaa sekä esiintyneen yökerhossa pyytämättä siihen hyväksyntää valvontaviranomaiselta. Lisäksi tammikuussa otettu huumetesti osoitti kannabiksen käyttöä, mikä katsotaan myös ehtojen rikkomiseksi.

Viranomaiset viittaavat suosituksessaan myös Boosien aiempaan rikoshistoriaan. He esittävät, että mahdollinen 18 kuukauden liittovaltion vankeusrangaistus suoritettaisiin Texasissa annettavan tuomion jälkeen, minkä lisäksi hänet asetettaisiin uudelleen valvontaan 18 kuukaudeksi.

Tuomari ei määrännyt Boosieta pidätettäväksi välittömästi, mutta hänen pitää saapua oikeuteen 10. heinäkuuta. Tuolloin ratkaistaan, hyväksyykö tuomari valvontaviranomaisten suosituksen vai päätyykö asia toisenlaiseen ratkaisuun.